16/08/2017

PERSBERICHT

Eind juni heeft de Lions Club Beverwijk tijdens haar jaarlijkse golftoernooi de opbrengst van de veiling geschonken aan de actie www.helpcarola.nl met een bedrag van 13.980 euro.

Vorige week is tijdens een officieel moment een cheque ter waarde van 57.094 euro uitgereikt aan prof. Dr. Christian Blank van het Antoni van Leeuwenhoek Ziekenhuis.

Daarmee is het doel om 50.000 euro bijeen te zamelen ruimschoots overschreden en kan het Antoni van Leeuwenhoek Ziekenhuis onder leiding van prof. Dr. Blank onderzoek financieren naar de effecten van immuuntherapie. De cheque werd aan Dr. Blank aangeboden door Carola en Mark van’t  Schip, de initiatiefnemers van deze actie.

Ook werd bekendgemaakt dat de actie een naamswijziging krijgt en vanaf nu www.carolhelpt.nl zal heten. De actie is inmiddels geadopteerd door een grote Amerikaanse multinational met bedrijven over de hele wereld, die in het kader van maatschappelijk verantwoord ondernemen jaarlijks 70.000 euro zal gaan inzamelen ter verdere ondersteuning van dit zeer goede initiatief. Ook deze toekomstige fondsen zullen worden aangewend om verder onderzoek naar de optimalisering van immuuntherapie onder leiding van prof. Dr. Blank te financieren.