05/07/2017

Golftoernooi 2017

Op woensdag 28 Juni organiseerde de Lions Club Beverwijk  het 17e Lions Golf Toernooi. Dank zij hoofdsponsor Filippo Bouwcenter en de flightsponsors werd tijdens de golfdag €4.000,- opgehaald.

De spelvorm was Texas scramble waarbij iedere golfer minimaal 4 afslagen moet doen en het beste team wint.

Dit jaar was dat de flight van Jan de  Wit Architecten. Tevens op hole 8 “beat the Pro”, een par 3 hole (138m vanaf geel voor de heren of 120m vanaf rood voor de dames) moesten de deelnemers Nick Duivenvoorde (Hcp 0 en speler bij de Heemskerkse heren 1 ) verslaan. 8 van de 72 deelnemers lukten dat.

Het geld uit de golfdag is overhandigd aan Nick Kolder van Young Art Beverwijk, een broedmachine voor jonge kunstenaars, tekstschrijvers en creatievelingen die jaarlijks o.m. een festival organiseren als podium voor hun talent.

Tijdens het diner is er een veiling gehouden voor het initiatief “helpcarola.nl” met als doel zoveel mogelijk geld op te halen voor onderzoek door Dr C.Blank van het Avl. Ons land heeft de meeste sterfgevallen van Europa met melanoom kanker. Dat komt mede door onze blanke huid en het te vaak blootstellen aan de zon (en helaas ook de zonnebank)

De opbrengst van de veiling van 16 kavels (items) ten gunste van het initiatief

“helpcarola.nl” bracht                    €13.980,- op

De kavels waren onder meer een BBQ voor 20 personen door Ton Rijke, een poetsbeurt van de auto door Carwash Beverwijk, een diner aan huis voor 8 personen door restaurant “Ome Pietje”, kaartjes voor Wings en Wheels 2017 in Gilze Rijen met full catering op zaterdag 26 augustus, voetbalkaartjes voor Ajax-Vitesse en AZ-ADO Den Haag, bloemen van Rinus de Ruyter, High wine bij resaurant Sonnevanck en vrijkaarten voor het Britisch Race Festival op 8 en 9 juli.

De Lions doet daarbij traditioneel een eigen inspanning door gezamenlijk een tuin geheel winterklaar te maken. Deze is dit jaar voor de 2e maal verkocht aan dezelfde persoon die erop aandrong dat de veilingmeester dit jaar ook acte present geeft. Deze kavel is uiteindelijk verkocht voor € 1.150,-

Het totaalbedrag wordt overgemaakt via de site www.helpcarola.nl naar het AvL t.b.v. onderzoek naar Melanoom kanker.

De Lionsclub wil graag iedereen bedanken die zijn bijdrage heeft geleverd voor dit geweldige resultaat en de geslaagde dag.